REFERENSER
Efter många år i ledande roller från konsumentaffärer i ständig utveckling är ambitionen att stödja företag i dessa processer. Konsumentkommunikation kräver fingertoppskänsla men även en tydligt strukturerad marknadsbearbetningsplan för att utveckla företagets affär mot befintliga och nya kunder.
Med bakgrund från strategiska företagsledande chefsroller, styrelseuppdrag såväl som linjechefsroller finns en bred förståelse för alla delar av den operativa konsumentaffären. Och med ett huvudsakligt fokus; långsiktig lönsamhet.
Några referensprojekt i egen regi samt som anställd:
-
Produktlanseringsplan, introduktion på svenska marknaden - Z-trade
-
Affärsplan försäljning av informationstjänster - Handelshögskolan, Stockholm
-
Konkurrentanalys, svenska utbildningsmarknaden - Liber/Hermods
-
Inhyrd i marknadsanalysprojekt (Conjointanalys) - Kirstein & Walerud
-
Kundunikt kampanjupplägg, till fler än 1 miljon kunder - Bonniers Bokklubb
-
Lojalitetsprogram & försäljningsstimulansupplägg, Stora Familjebokklubben
-
Unika designkampanjer (Ulrika Hydman-Wallien, Lena Linderholm) - B. Bokklubb
-
Malous Bokklubb - TV4
-
Relansering av Bonnniers Barnbokklubb i nytt affärskoncept - Bonnierförlagen
| |
|
|